Přihlásit | Registrovat

O nás

Ve čtvrtek 1.8. 2013 se ve Sportbaru Aréna na Hybešově ulici uskutečnilo avizované pilotní setkání ke startu nového projektu, jehož prostřednictvím chceme oslovit naši fanouškovskou základnu a přispět k její lepší organizaci, komunikaci v rámci ní i navenek a především zvýšit počet aktivních fanoušků, kteří mají zájem o dění na tribunách i mimo ně.

Vzhledem k letnímu termínu a prozatím omezeným možnostem oslovení široké fanouškovské obce jsme se sešli v solidním počtu cca 30 lidí. Je to však je  začátek a chceme oslovovat mnohem větší množství fanoušků tak, aby se nás již na další podobné akci setkalo mnohem více.

Pro ty, kteří se z různých důvodů zúčastnit nemohli, ale i pro všechny ostatní, které naše vize zaujala přinášíme článek, ve kterém se dočtete vše, co se prvního srpna mohli osobně dozvědět všichni zúčastnění. V následujících řádcích tak najdete hlavní plány a nápady, které se s naším projektem pojí.

Projekt MODROBÍLÍ:

A) KOMUNITA
B) AKTIVITY
C) KOMUNIKACE
___________________________


A) KOMUNITA

V současné době je Kometa hokejovým klubem se zřejmě nejpočetnější fanouškovskou základnou v ČR. V ostrém kontrastu s tím však pouze zlomek patří mezi fanoušky aktivní. Různé stávající skupiny a skupinky spolu nepříliš komunikují a vznikají tak často zbytečné spory, pramenící z nedostatečné komunikace. Cílem naší aktivity je toto změnit a, jak jsem již psali dříve, chceme vytvořit jednotnou platformu, která prolomí dnešní roztříštěnost a zlepší komunikaci modrobílých fans.

Tuto myšlenku rozvíjíme již circa rok a právě ještě vloni na podzim jsme založili občanské sdružení, které by se onou plánovanou platformou mělo stát. Již existující skupiny, včetně té naší, nechceme rozpouštět, naopak oslovit ke spolupráci a po vzoru například bratislavského Slovanu či fotbalové Zbrojovky z nich pak udělat tzv. divize, chcete-li "podskupiny", které budou v rámci jedné platformy spolupracovat a dále rozvíjet své dosavadní aktivity. Členy sdružení pak mohou být  nejen samostatní jedinci, kteří se k žádné divizi nebudou hlásit, ale i "sympatizanti" z řad oněch divizí, které s novým sdružením budou spolupracovat. Jak si představujeme budoucí fungování tohoto projektu, se můžete podívat níže na obrázku:

B) AKTIVITY


Stěžejním bodem naší diskuze byly samozřejmě aktivity této platformy. Mimo těch stávajících, které si "bere na triko" již několikátým rokem  UPB, máme, v závislosti na ohlas který tato aktivita vzbudí, mnohé nové plány. 

Support - plánujeme určité změny, hlavní zřejmě bude, že se o rozeřvávání kotle budou nově starat dva "spíkři", sektor je velký a takového tvaru, že do doby, kdy budeme stále závislí pouze na megafonu (máme nápady, jak i toto změnit), se jeví dva spíkři jako vhodnější řešení. Každopádně uvidíme dle ohlasů na přípravných duelech jak od samotných spíkrů, tak samozřejmě od řadových kotelníků. Nové chorály prozatím nechystáme, je možné, že s něčím novým přijdeme během sezóny, nicméně repertoár máme v současné době poměrně hodně široký a už loni se ozývaly hlasy, že se často v záplavě novinek zapomíná na starší kousky. 

Choreografie

- Výjezdy

Fanshop - k zajištění prostředků na výrobu choreografií, pořádání různých akcí (viz. níže) atd. chceme v rámci činnosti nového sdružení rozjet prodej fanouškovských předmětů, vše závisí od poptávky, v první fázi plánujeme výrobu předmětů ku příležitosti oslavy "60" let Komety, těšit se můžete na šály, trička a aktuálně i na silikonové náramky s touto tématikou, které si budete moci zakoupit již na výjezdu ve čtvrtek do Třebíče a podpořit tak rozjezd naší aktivity; výhledově spolu se startem nového webu (který chceme spustit do konce prázdnin) bude spuštěn i e-shop.

Další akce - s ohledem na ohlas a na počet nových aktivních lidí, které se nám podaří oslovit, plánujeme do nové sezóny mnohé akce, ať už to je dříve zmíněná oslava 60 let klubu a s ní spojené akce, tak i další:

  • během jara jsme v počtu kolem čtyřiceti lidí dvakrát navštívili zápasy vodních pólistů Komety Brno, kteří své zápasy hrávají na plaveckém stadionu Za Lužánkami, borce (kteří nakonec získali historický bronz) jakákoliv podpora z hlediště potěšila, nám zase naopak umožnila navštívit prostředí, které je ideální pro secvičování nových chorálů, zkoušení nových věcí a podobně
  • v loňské sezóně jsme pořádali zhruba v půli sezóny párty pro všechny příznivce, letos tomu bude nejinak a vedle této "Mikulášské" je v plánu i posezónní, výhledově spojená například s turnajem v různých sportech mezi jednotlivými skupinami, divizemi atd.
  • v rámci dlouhodobě dobrých vztahů s majiteli a personálem ve Sportbaru Aréna na Hybešově ulici máme možnost v jejích prostorách umístit malý "fanshop", který by měl fungovat vždy circa dvě hodiny před začátkem domácího zápasu, stejně tak zde budou probíhat předprodeje na výjezdy a podobně
  • chceme oslovit i nejmladší generaci a připravujeme akce pro mladé Komeťáky, stejně jako chceme v rámci sezóny navštívit náhodně vybrané zápasy našich mladých nadějí a překvapit je hlasitou podporou z tribun - Kometa není jen A-Tým a chceme i my svou troškou napomoci k tomu, aby mladí hráči byli již od svých raných let hrdi na to, že mohou obléci dres našeho klubu a nebrali ho jen jako přestupní stanici v cestě do NHL a zahraničí
  • dalších nápadů je spousta, záleží na ohlasu a samozřejmě se nebráníme a naopak vítáme jakoukoliv aktivitu a nápad lidí, kteří s námi zatím nekomunikují

Motivace - je nám jasné, že když fanoušky motivujeme, bude i jejich aktivita a odezva větší, proto jsme na novou sezónu připravili "motivační program", jehož stěžejní myšlenkou je, že vynaloženou aktivitu na našich akcích (výjezdy, příprava chorea a další) budou členové sdružení dostávat "body" a po překročení předem stanovené hranice budou mít nárok například na předmět z fanshopu, výjezd zdarma atd. konkrétní vizi představíme před začátkem základní části

C) KOMUNIKACE

Jeden z hlavních důvodů, proč jsme s touto vizí přišli, je značný deficit v komunikaci mezi fanoušky samotnými. Nejen že se mnoho lidí nedostane k informacím o akcích jako výjezdy, choreo a další, ale vzniká také prostředí vhodné k šíření různých nesmyslů, polopravd, flamů na různých sociálních sítích atd. S tímto chceme bojovat a razantně vylepšit informovanost celé fanouškovské obce. Plánujeme tak nový web, který nahradí tento stávající (dosavadní diskuzi na něj přesuneme, stejně tak jako archiv článků, fotek a videí), lepší oslovení fanoušků prostřednictvím sociálních sítí a hlavně a především chceme oslovovat fanoušky přímo na stadionu prostřednictvím letáků a transparentů (například před každým plánovaných výjezdem pověsíme pod kotel na jednu třetinu transparent s potřebnými informacemi). V současnosti poměrně solidně komunikujeme i s vedením klubu a doufáme, že se na této situaci nic nezmění, právě naopak. V případě další a hlubší komunikace s klubem pak je možné rozvíjet jak ty stávající, tak i nové aktivity.


Naším cílem tak je vytvoření silné komunity navzájem spolupracujících fanoušků, zvýšit počet těch aktivních a případné neshody vyřešit právě  v rámci této komunity normální diskuzí. 

Čeká nás měsíc přípravných zápasů, v rámci kterého již chceme postupně uvádět tuto novou iniciativu v život a před začátkem základní části máme v plánu ještě jedno setkání, na které chceme pozvat co největší počet případných zájemců a lidí, které naše aktivita osloví, na kterém celou aktivitu oficiálně zahájíme.